Text Box:  

Doprava

 

 

 Individuálna          

V Sýrii se takmer nedodržujú dopravné predpisy v našom chápaní a

bezohľadnosť niektorých vodičov je kompenzovaná veľkou toleranciou

druhých. Nie je výnimkou stretnút v protismere, akékoľvek vozidlo,

nerešpektovanie prednosti v jazde je tiež samozrejmé, prechádzanie z

pruhu do pruhu a odbočovanie  robia bez smerovky a naviac niektoré

autá nemajú nielen smerové, ale žiadne svetlá. V prípade, že na Vás

vozidlo v protismere na úzkych cestách, alebo pri predbiehaní bliká

znamená, že sa mu máte vyhnút pretože on pojde stále vo svojej jazdnej

dráhe a nemá sa kam, alebo sa nechce vyhnúť.  Vymáhanie náhrady v

prípade nehody je zložité a zdĺhavé. Značenie na hlavných cestách je pomerne dobré a je aj v Angličtine, na vedľajších cestách je značenie len v Arabčine.

 

Taxi

Cestovanie taxikom je lacné, ale vždy   žiadajte od taxikára, aby zapol taxameter a v prípade,  že odmietne tak sa môžete dohodnúť na cene dopredu. Napríklad cesta taxíkom v Damasku z mestskej časti Mezzeh do centra pri Hotel Meridian nie je drahšia, ako 50 SYP. V prípade, že taxikár bude pýtat viac tak si vezmite další taxík.

Text Box:  

 

Autobusy

Cestovné  je neporovnateľne lacnejšie, ako na Slovensku.

Cesta z Aleppa do Deir Ez Zoru ( 321 km  ) stoji  275 SYP/2 osoby  a

Z Deir Ez Zoru do Damasku (461 km ) stoji 400 SYP / 2 osoby.

Autobusy  premavaju nepravidelne avšak, pretože v Sýrii je množstvo

autobusových spoločností  nečakajte na stanici viac ako hodinu. Ihned ,ako

prídete na stanicu sa Vás pýtajú kam cestujete a ťahajú Vás do kancelárie

jednej zo spoločností, kde si kúpite lístok a potom sa posadíte do autobusu.

Podľa mojich skúseností autobus čaká asi na 10 cestujúcich čo

je asi minimum, aby sa pohol.

 

 

Mestská doprava

V mestách premávajú minibusy a normálne autobusy. Cestovné napríklad v Damašku  je jednotné 5 SYP v oboch typoch autobusov na všetkých trasách linkách bez ohľadu na množstvo km. V minibusoch sa platí priamo vodičovi a vo veľkých autobusoch sa kupujú lístky, ktoré si klasicky označíte v autobuse. Označovacie strojčeky vo väčšine prípadov nefungujú. V tom prípade dáte lístok vodičovi, ktorý lístok pretrhne, alebo ho vyhodí von oknom /to nie je vtip/

Text Box:   

Vlaky

 

 

Dĺžka železničnej siete : 2,750 km
Dĺžka železníc s normalnou  šírkou  koľajníc: 2,423 km 1.435-m rozchod
Dížka úzkorozchodnej železnice : 327 km 1.050-m rozchod Železnica - Hedjaz

 

Cestovanie vlakom  je tiež lacnejšie, ako na Slovensku.  Cesta vlakom I triedy z

Damasku do Aleppa (350 km) stoji 135 SYP/ 1 osoba 

 

Železnica Hedjaz mala   800 km a viedla z Damasku, do Mediny v Saudskej Arábii . Železnicu stavali   v rokoch  1902 az 1906

Časť uzkorozchodnej železnice  Hedjaz  stále  funguje, medzi Damaskom a Amanom.  Vlak odchadza z Damasku kazdý Pondelok a Štvrtok o 08:00 a lístok do Amanu stoji 205 SYP/1 osoba. V prípade, že chcete cestovať týmto vlakom je potrebné vybavit si víza do Jordánska už v Damasku, pretože v Daree budete musieť vystúpit a pokračovať do Jordánska inou dopravou (autobus, taxík).

Cesta úzkorozchodným vlakom je zažitok, ktorý Vám odporúčam absolvovať, iba ak máte dostatok času, a nervov, pretože cesta do Amanu trvá viac ako 10 hodín. Na hraniciach s Jordánskom v Daree je vlak za 4,5 hodiny. %Dalej  cestu vlakom odporúčam absolvovať, iba v letných mesiacoch, pretože jediný osobný vagón s drevenými lavicami a pre túto oblasť charakteristickým WC,  ktorý je do súpravy zaradený nemá funkčné okná a typom pripomína vagóny z filmov  o divokom západe, všetky ostatné vagóny sú nákladné. Pre zaujímavosť  spájanie nakladných a osobných  vagónov v jednej súprave v Európe bolo charakteristické niekedy v roku 1900. Vlak ťahá pomalá dieselová lokomotíva, ktorá v prípade poruchy je nahradená záložnou parnou lokomotívou. V Daree potom treba presadať do modernejších Jordánskych vagónov, kde ich už pripoja viac a cestujúci v nich sedia chrbtom k oknám oproti sebe.

 


Copyright (c) INGOM, webdesing 2005 - 2006
všetky textové a obrazové informácie tejto stránky možu,byt kopírované
pre neskoršie použitie, avšak s uvedením zdroja,alebo odkazom na túto stránku.