Individuálna
V
Sýrii se takmer nedodržujú dopravné predpisy v našom chápaní a
bezohľadnosť
niektorých vodičov je kompenzovaná veľkou toleranciou
druhých. Nie je výnimkou stretnút v protismere,
akékoľvek vozidlo,
nerešpektovanie prednosti v jazde je tiež
samozrejmé, prechádzanie z
pruhu do pruhu a odbočovanie robia bez
smerovky a naviac niektoré
autá nemajú nielen smerové, ale žiadne svetlá. V
prípade, že na Vás
vozidlo v protismere na úzkych cestách, alebo pri
predbiehaní bliká
znamená, že sa mu máte vyhnút pretože on pojde
stále vo svojej jazdnej
dráhe
a nemá sa kam, alebo sa nechce vyhnúť. Vymáhanie náhrady v
prípade nehody je zložité a zdĺhavé. Značenie na hlavných cestách je pomerne dobré a je aj v Angličtine, na vedľajších cestách je značenie len v Arabčine.
Taxi
Cestovanie
taxikom je lacné, ale vždy žiadajte od taxikára, aby zapol
taxameter a v prípade, že odmietne tak sa môžete dohodnúť na cene dopredu. Napríklad cesta
taxíkom v Damasku z mestskej časti Mezzeh do centra pri Hotel
Autobusy
Cestovné je neporovnateľne lacnejšie, ako na
Slovensku.
Cesta z Aleppa do Deir Ez
Zoru ( 321 km ) stoji 275 SYP/2 osoby a
Z Deir Ez Zoru do Damasku (461 km ) stoji 400 SYP / 2 osoby.
Autobusy premavaju nepravidelne avšak, pretože v Sýrii
je množstvo
autobusových
spoločností nečakajte na
stanici viac ako hodinu. Ihned ,ako
prídete na stanicu sa Vás
pýtajú kam cestujete a ťahajú Vás do kancelárie
jednej zo spoločností,
kde si kúpite lístok a potom sa posadíte do autobusu.
Podľa mojich skúseností
autobus čaká asi na 10 cestujúcich čo
je asi minimum, aby sa pohol.
Mestská doprava
V mestách premávajú minibusy a normálne autobusy. Cestovné napríklad v Damašku je jednotné 5 SYP v oboch typoch autobusov na všetkých trasách linkách bez ohľadu na množstvo km. V minibusoch sa platí priamo vodičovi a vo veľkých autobusoch sa kupujú lístky, ktoré si klasicky označíte v autobuse. Označovacie strojčeky vo väčšine prípadov nefungujú. V tom prípade dáte lístok vodičovi, ktorý lístok pretrhne, alebo ho vyhodí von oknom /to nie je vtip/
Vlaky
Dĺžka
železničnej siete : 2,750 km
Dĺžka železníc s normalnou šírkou koľajníc: 2,423 km 1.435-m rozchod
Dížka úzkorozchodnej železnice : 327 km 1.050-m rozchod Železnica - Hedjaz
Cestovanie
vlakom je tiež lacnejšie, ako na Slovensku. Cesta vlakom I triedy z
Damasku
do Aleppa (350 km) stoji 135 SYP/ 1 osoba
Železnica
Časť uzkorozchodnej železnice
Cesta úzkorozchodným vlakom je zažitok,
ktorý Vám odporúčam absolvovať, iba ak máte dostatok času, a
nervov, pretože cesta do Amanu trvá viac ako 10 hodín. Na hraniciach s
Jordánskom v Daree je vlak za 4,5 hodiny. %Dalej cestu vlakom odporúčam absolvovať,
iba v letných mesiacoch, pretože jediný osobný
vagón s drevenými lavicami a
pre túto oblasť charakteristickým WC, ktorý je do
súpravy zaradený nemá funkčné okná a typom pripomína vagóny z filmov o
divokom západe, všetky ostatné vagóny sú nákladné. Pre zaujímavosť spájanie nakladných a osobných vagónov v jednej súprave v Európe bolo
charakteristické niekedy v roku 1900. Vlak ťahá pomalá dieselová
lokomotíva, ktorá v prípade poruchy je nahradená záložnou parnou lokomotívou. V
Daree potom treba presadať do modernejších Jordánskych vagónov,
kde ich už pripoja viac a cestujúci v nich sedia chrbtom k oknám oproti sebe.
Copyright (c) INGOM, webdesing 2005
- 2006
všetky textové a obrazové informácie tejto stránky možu,byt kopírované
pre neskoršie použitie, avšak s uvedením zdroja,alebo odkazom na túto stránku.